Методичні рекомедації щодо організації літньо-оздоровчого періоду в ЗДО.

В літній період необхідно особливу увагу звернути на забезпечення

- дотримання режиму дня;

- максимального перебування дітей на свіжому повітрі (винести на свіже повітря проведення організованої навчальної діяльності – веранди, тіньові навіси, ігрові, фізкультурні майданчики);

- проведення екскурсій, якщо є така можливість, у парки, лісополосу, луг, берег, гай – із дотриманням всіх вимог щодо проведення екскурсій дітей;

- звернути увагу на дотримання відповідної віку тривалості денного сну, забезпечити організацію денного сну при наявності доступу свіжого повітря (відкриті фрамуги);

- забезпечити оптимальний руховий режим, організацію різних форм фізичного виховання, проведення загартовуючих процедур;

- дотримання повітряного режиму (систематично провітрювати групові кімнати, спальні, туалетні кімнати); під час організації питного режиму дотримуватись санітарно-гігієнічних вимог;

- слідкувати за одягом та взуттям дітей, вони мають відповідати погодним умовам, бути виготовленими з натуральних матеріалів, забезпечувати дитині свободу рухів та терморегуляцію, взуття має бути легким і зручним, забезпечити наявність обов’язкових головних уборів в сонячну погоду;

- активізувати просвітницьку роботу з батьками щодо збереження здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей в літній період.

Освітньо-виховний процес в літній період має бути повноцінним і здійснюватись протягом всього дня ( в ранкові години, під час прогулянок, в ІІ половину дня, вечірні години).

Оскільки вся робота з дітьми має перенестись максимально на свіже повітря, слід продумати оптимальний варіант виносних посібників, іграшок, їх розташування, розміщення дітей, використання ТЗН. Перебування дітей на свіжому повітрі скорочується або виключається за несприятливих погодних умов: сильний вітер, температура повітря вище +35˚С у затінку, злива, гроза.

Ранковий прийом організовується на свіжому повітрі, проводяться згідно вимог різні форми роботи, обов’язковою є ранкова гімнастика на свіжому повітрі, бажано використовувати музичний супровід, що створить для дітей емоційний бадьорий настрій та налаштування на позитивні події протягом дня.

Після сніданку організовується освітньо-виховна діяльність за освітніми лініями ( за сприятливих погодних умов – на свіжому повітрі): особистість дитини, дитина в соціумі, дитина у природному довкіллі, дитина у світі культури, гра дитини, мовлення дитини. Проводяться тематичні, комплексні, інтегровані заняття, спрямовані на закріплення набутих знань та використання їх у нових ситуаціях.

Впродовж дня організовуються різні види:

- ігор (сюжетно-рольові, будівельно-конструктивні, драматизації, дидактичні словесні, з картинками, настільно-друковані, рухливі, з елементами спортивних ігор, ігри з піском, водою);

- праці (у природі, самообслуговування, художня праця, господарсько-побутова;

- самостійної діяльності (ігрова, художня, комунікативна, рухова, пізнавальна)

- дослідницька діяльність;

- індивідуальна робота;

- читання, розповідання, інсценуваня художніх дитячих творів;

- розваги: фізкультурні, музичні, літературні, театралізовані, дитячі концерти.

Всі ці заходи мають мати місце в роботі з дітьми в ЗДО в літній період.

У вечірні години робота з дітьми організовується у відповідності до діяльності впродовж дня та з врахуванням необхідності зменшення навантажень на дитину при доборі фізичних вправ та рухливих ігор. З дітьми проводяться спостереження, трудова діяльність, малорухливі ігри, індивідуальна робота тощо.

Необхідно пам’ятати про організацію щоденних занять з фізкультури на свіжому повітрі, крім днів, коли проводиться дитячий туризм у вигляді прогулянок-походів за межі ЗДО, який рекомендується проводити 1 раз на тиждень (за сприятливої погоди та відповідних умов).

З метою оптимізації рухової активності дітей відповідно до методичних рекомендацій «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу» (лист МОНУ від 16.08.10 № 1/( - 563) крім занять з фізкультури слід проводити такі форми роботи :

- ранкова гімнастика;

- гімнастика після денного сну;

- фізкультурні паузи, фізкультурні хвилинки;

- рухливі ігри різної рухливості, сюжетні, безсюжетні, ігри-естафети, ігри-атракціони, ігри-забави, з елементами спортивних вправ;

- фізичні вправи на прогулянках;

- походи за межі дошкільного навчального закладу (дитячий туризм);

- фізкультурні свята (2-3 рази на рік);

- розваги (1-2 рази в місяць);

- дні здоров’я ( 1 раз в місяць);

- тижні здоров’я (1 раз на квартал);

- самостійна рухова діяльність;

- індивідуальна робота з фізвиховання.

З планом роботи закладу на літньо-оздоровчий період можна ознайомитися у кладенні внизу сторінки.
Кiлькiсть переглядiв: 137

Коментарi